Veel winkels hebben dagelijks redelijke aantallen bezoekers die de winkel in komen en eventueel ook wat kopen. Je zal veel moeite en tijd in jouw winkel moeten steken als je wilt dat je klanten blijft behouden en om de winkel te onderhouden. Een inzicht in je klanten is dus van groot belang en daar zijn aardig wat manieren voor om wat statistieken te bemachtigen. Dit noemen wij ook wel retail statistieken en die kunnen allerlei statistieken laten zien van jouw winkel. Vanuit daar kun je conclusies trekken en eventueel een nieuw strategie kiezen of een bestaande strategie verbeteren om meer verkopen en/of bezoekers te realiseren. Er zijn bedrijven die jou deze statistieken kunnen geven en zullen onderzoeken doen voor jou. Een manier om bepaalde statistieken te generen is door middel van een passantenteller. Een passantenteller meet het aantal bezoekers en/of passanten van jouw winkel door middel van een sensor. Die sensor meet Wi-Fi signalen en zal dus het aantal passanten meten dat jouw winkel betreed of voorbijloopt. Dit is een goede manier van meten, alleen zit er één addertje onder het gras. De passanten moeten de Wi-Fi gegevens wel ingeschakeld hebben staan en daarmee bedoelen we het Wi-Fi signaal om een verbinding te kunnen op vangen. Dit moet wel ingeschakeld zijn, anders kan diegene niet als passant gemeten worden en zal het niet worden opgenomen in de statistieken. Vaak vergeten mensen dit uit te zetten en staat de verbinding aan, waardoor heel veel passanten worden geteld en het onderzoek en de statistieken als valide kunnen worden gezien. Naast deze statistieken kunnen er nog veel meer gegevens worden berekend en kunnen de statistieken nog veel uitgebreider worden. Hoelang bezoekers aanwezig zijn en of ze daadwerkelijk een aankoop doen is mogelijk om te meten met zo’n systeem. Wil jij inzicht in jouw bezoekers en jouw potentiele bezoekers? Zorg er dan voor dat jij deze statistieken krijgt door middel van deze techniek. Neem snel een kijkje en ken je klant! |
Bezoek de website voor meer info : website |